Wednesday 15 October 2014

Menu Diet Sarapan Pagi Popular

  Follow The Laws Of Nature And You'll Never Go Wrong - Dr. Forest C. Shaklee



Hai geng, jumpa lagi kita..cabaran blogging ni buat kita teringat zaman-zaman belajar dulu..ala-ala buat asignment gitu..yang bagusnya dapat motivated diri untuk lebih berdisiplin..ececeh..hari ini nak cerita pasal Menu Diet Sarapan Pagi Popular..apa yang fofuler sangat tu..eh! Excited sampai jadi bebelit lidah gitu nak sebut fofulernya kan..haaa..jom story dengan kita ^^


Menu Sarapan Diet Popular
Menu Sarapan Diet Popular - Goggle Pic



15 October 2014
Dear Diary,

Selalu time-time pagi ni tak semua perut yang boleh terima sarapan yang berat-berat kan..ada jugak tu yang sampai tak sempat sarapan langsung (mana taknya bangun lambat jadi tak jumpa pun time breakfast) propa sangat..tau-tau dah lunch dah..memang tak lah nak sarapan tu..ish-ish rugi tau (sambil gegeleng kepala haa) hehe..sebenarnya tak perlu pun sarapan yang berat-berat cukup sekadar ada karbohidrat, protein dan sedikit lemak pada makanan..dekat mana nak dapat sumber ni semua? tak susah, roti, putih telur dan kuning telur pun ada..nak dapatkan tenaga yang cepat sebaiknya ambil roti putih (ala-ala pakar pemakanan gituu,curlass)..simple kan..tak leceh pun..korang tahu tak? sarapan tu sangat penting tau, tapi ramai yang buat endah tak endah je kan..korang tak tahu ke kesan kalau tak bersarapan?..tak apa, ni kita nak bagi tahu ni..

Kesan dari korang yang suka skip sarapan ni, metabolisme badan korang akan menurun tau sebabnya badan yang tak dapat tenaga pada waktu pagi akan cuba untuk menyimpan tenaga dengan mengurangkan metabolisme dan korang akan rasa cepat penat disebabkan pembakaran kalori yang kurang kalau nak dibandingkan dengan korang bersarapan..haaa..dah tahu kan..nak skip lagi tak lepas ni? (semua geleng kan) hehe..

Bagi kita pulak, kita suka sarapan yang simple..yang penting ia mudah, lazat (yummy), dan berkhasiat gitu..nak tahu apa dia? Meyh kita nak share, menu diet sarapan pagi popular yang kita selalu amalkan ialah Taaaraaaa!!!!


Mangosteen Energizer - Shaklee Malaysia Page

Hehe..tak-tak bukan ni..saja kasi kecur korang ^^ Apa lagi, mestilah kita pilih set Triple Gems yang hot tu,hoyeay!!! (suka betul) kita minum Energizing Soy Protein (ESP) yang 'Non_GMO' tu lah (kene highligh sikit bagi nampak)..fofuler sangat dah ni..tak payah cerita lebih-lebih..semua orang tahu dah apa tu ESP..dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan 9 amino asid yang penting dalam tubuh tau..dah tentu-tentu ada protein kan..mampu milik?..of course la..pulak bulan ni promo..meletops uuollss..

Lepas tu campur dengan Meal Shakes French Vanilla, yang terkandung 24 jenis vitamin, mineral dan zat tu..lagi tu bulan ni ada kempen membeli sambil beramal..wahh!! best lah kan..dah lah sedap diminum, dapat pulak buat amal jariah..budak-budak ramai gila suka kot (termasuk kita budak separa abad ni)..hehe..pergh!! melting meleleh tak hingat..dapnye!! Dapnye!!! (Ikot gaya awisy)

Lagi..ada lagi ni..campur pulak Performance..yang kaler orange tu..terkandung lebih 67% otot glikogen dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan pantas dan tuntas ngko..hebat tak? Curlass..cara bancuh pula senang bebenar lah.. ambil 1 sudu setiap satu than campurkan sekali dalam 1 bekas isi plain water or air sejuk than shake-shake (sesambil tu boleh nyanyi lagu omputeh shake it off,shake it off gitu)..hehe..senang gila kan? keperluan sarapan pun terkandung dalam set Triple Mighty Gems ni haa..pergh!! Pergh!! Pergh!! terus terasa-rasa kat tekak ni kesedapannya, sedap gilos, tak hingat orang kiri kanan dah bila minum..kalau mashy minta sikit boleh buat gaduh tarik-tarik rambut tau, tak nak bagi punya pasal (macam tu sekali nak membayangkan kesedapannya tu haa) haha..ni nak belanja pic sikit kat korang..bagi telan air liur 40 kali tengok ni..hehe ^^

Menu Diet Sarapan Pagi Popular
Set Triple Gems - BestieSheTeen


Haa..nampak tak tu..buat dalam bekas besar..tu kes buat lebih lah tu..standby kalau mashy minta (sediakan payung sebelum hujan kaedahnya)..hehe..minum Set Triple Gems ni kalau pada kita lah..sampai ke petang kenyang tau, silap-silap boleh bawak ke malam, bulan puasa sesuai sangat kalau nak ambil..tu pada kita lah sebab sistem imun dalam badan setiap kita berbeza-bezakan..betul tak?..haa..sebelum terlupa..nampak tak pic yang kita kasi korang kecur tu..tu resipi dari page Shaklee Malaysia tau..kretif kan..macam-macam boleh buat dengan vitamin Shaklee ni..sebab tu 'I love Shaklee to the moon and back'..kalau korang rajin apa kata korang cuba..boleh buat untuk kita sekali..hehe..okey! rasanya cukup sampai sini dulu..jumpa pada entri akan datang okey..selamat mencuba!..tata..Assalamualikum ^^


*Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, Baby Kawaii Store , Miracle Vitamins & LoveHutLadyVitamin



Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.







0.51 15/10/2014
Aten Bestie

19 comments:

  1. Minuman wajib setiao pagi ESP.nyum!nyum!

    ReplyDelete
  2. Sarapan berkhasiat yg mudah dan menjimatkan masa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. shake-shake shake it off, shake it off..haha

      Delete
  3. early breakfast yang wajib diambil setiap hari ESP :)

    ReplyDelete
  4. ESP dan Mealshake memang kombinasi yang baik

    ReplyDelete
  5. Bulan puasa lepas tak pernah miss set mighty triple gem ni. steady jer berpuasa.

    ReplyDelete